Onze diensten

Onze diensten

Wij zijn er als apotheker voor u.  Onze zorg is toegankelijk voor iedereen, zonder afspraak.  

Graag bieden wij u een luisterend oor en zijn wij uw partner in gezondheid. 

U als patiënt staat voor ons centraal.

Wij zijn graag uw huisapotheker.


U KAN STEEDS BIJ ONS TERECHT VOOR

  • Alle geneesmiddelen van A-Z, zowel op voorschrift als zonder voorschrift
  • Kwalitatief bereide magistrale bereidingen
  • Voedingssupplementen en andere gezondheidsproducten
  • Fytotherapeutische producten
  • Homeopathische middelen
  • Producten voor huid- en lichaamsverzorging
  • Sportproducten
  • Verzorgingsproducten (tandenborstels, thermometers, nagelknippers, …)
  • Verhuur en verkoop van thuiszorgmateriaal (krukken, looprekken, rolstoelen, aerosoltoestellen, bloeddrukmeters, …)
  • Diergeneesmiddelen
  • Verbandmateriaal
  • Stomamateriaal
  • Incontinentiemateriaal (stalen verkrijgbaar).
  • Babyvoeding en babyproducten
  • Steun en anti-emboliekousen
  • Medicinale zuurstof
  • Het binnenbrengen van vervallen geneesmiddelen
  • Het opstellen van uw persoonlijk medicatieschema
  • De dienstverlening 'huisapotheker'
  •  ...

Het is voor een apotheker onmogelijk alle geneesmiddelen en aanverwante producten in huis te hebben. Wil u zeker zijn dat we een product in huis hebben, kan u ons steeds telefonisch contacteren (015/241.568) of het product reserveren via onze website.

Geneesmiddelen en gezondheidsproducten besteld voor 16u kunnen dezelfde dag, na 18u, nog in de apotheek zijn.

Indien u wegens ernstige omstandigheden niet in de mogelijkheid bent om naar de apotheek te komen, bezorgen wij u graag, per uitzondering, uw noodzakelijke medicatie aan huis.


ADVIES

Daarnaast geven wij u graag vrijblijvend advies omtrent

  • Het correcte gebruik van uw geneesmiddel of voedingssupplement
  • Uw huisapotheek
  • Vaccinatie en de reisapotheek
  • Borstvoeding en de borstvoedingsperiode
  • Incontinentiematerialen
  • Gezondheidspreventie
  • Rookstop
  • Uw kleine en grote bekommernissen


MEDICATIESCHEMA

Iemand in de familie die in de berg medicatie geen overzicht meer ziet? Wij helpen u graag!

Samen met de patiënt of zijn mantelzorger stellen wij kosteloos een gepersonaliseerd medicatieschema op dat dag in dag uit een leidraad kan zijn. Bij elk medisch contact biedt dit schema de zorgverstrekker een overzicht van de gebruikte medicatie.

Bekijkt u graag een voorbeeld? Klik dan hier.

Lijkt u dit interresant? Lees dan zeker hier verder over het concept 'huisapotheker'. 


PASPOORT OF DE SIS-KAART?

Als u naar de apotheek komt, neemt u best uw paspoort mee. Zo kunnen we snel en correct werken. Is dit niet mogelijk, breng dan een klever van het ziekenfonds mee, of eventueel uw oude SIS-kaart.

Voor kinderen onder de 12 jaar kan u de kids-ID, de blauwe ISI+ kaart, of een klever van het ziekenfonds meenemen.  Voor patiënten met een spaarkaart volstaat het deze mee te brengen.


SPAARKAART

We werken in onze apotheek met een spaarkaart. Deze is gezinsgebonden.

Op alle geneesmiddelen en gezondheidsproducten zonder tussenkomst van de mutualiteit kan u een uitgestelde korting sparen.

Nog geen spaarkaart? Vraag ernaar in de apotheek!


BETALEN

U kan in de apotheek betalen met volgende betaalmiddelen: cash, Bancontact, Mastercard en Payconiq.


UW FARMACEUTISCH DOSSIER

De apotheker is wettelijk verplicht om alle afleveringen op voorschrift te registreren op naam van de patiënt. Hij mag daarnaast nog bijkomende gegevens (afleveringen zonder voorschrift, allergieën…) registreren in het farmaceutisch dossier van de patiënt, tenzij deze dit uitdrukkelijk weigert. Het registreren van voorschriftvrije geneesmiddelen is niet verplicht, maar wel noodzakelijk voor de kwaliteit van de farmaceutische zorg. Door alle geneesmiddelen te registreren, kunnen soms mogelijke interacties vermeden worden. De medicatiehistoriek van de patiënt wordt gedurende (minstens) twaalf maanden bijgehouden. Het farmaceutisch dossier wordt bij elke aflevering bijwerkt. De interactiesoftware screent daarbij automatisch op mogelijke interacties.


UW GEDEELD FARMACEUTISCH DOSSIER

Het Gedeeld Farmaceutisch Dossier, dat vanaf 2014 wordt ingevoerd, is een verrijking van het farmaceutisch dossier en vult de gaten op. De meeste patiënten – en zeker chronische patiënten - gaan gewoonlijk naar hun huisapotheker, die vertrouwd is met hun medicatiegebruik. Maar de doorsnee patiënt gaat ook wel eens vreemd; naar een apotheek die van wacht is, of dicht bij het werk ligt, of aan de kust… waar ze niet weten welke geneesmiddelen hij gebruikt, en iets afleveren waar zijn huisapotheker geen weet van heeft. Door de medicatiegegevens uit het farmaceutisch dossier uit te wisselen worden dergelijke blinde vlekken vermeden en krijgt elke apotheker een totaalbeeld van het geneesmiddelengebruik van de patiënt. De gegevens zullen via een centraal verwijsregister geraadpleegd kunnen worden door de apotheek waar de patiënt zich aandient, op voorwaarde dat deze heeft ingestemd met het delen van zijn medicatiegegevens.

Om het delen van gegevens mogelijk te maken is uw geïnformeerde toestemming nodig. Het is het akkoord dat u als patiënt geeft voor het elektronisch en beveiligd delen van uw gezondheidsgegevens tussen de personen die u behandelen. Het delen van deze gegevens vindt uitsluitend plaats in het kader van de continuïteit en de kwaliteit van de geneeskundige zorg. Hierbij wordt de reglementering tot bescherming van uw privéleven nageleefd. Het zijn uw gegevens en ze worden beschermd. U kan op elk moment beslissen om deze gegevens te delen of niet.

Deze toestemming geldt voor heel België: alle zorgverleners, alle ziekenhuizen en alle gezondheidsnetwerken van het land zijn er dus bij betrokken, ongeacht hun locatie.

Voor meer info over uw rechten en de diensten die onder deze toestemming vallen verwijzen we u naar de website www.patientconsent.be.